PAKENDIVABA POOD PALJAS PALA


Mul on olnud plaanis juba mai kuust käia esimesel Eesti pakendivabal poel külas, kahjuks jääb see minu elukorraldusest kaugele. Satun Pärnusse väga harva ja nii on ka viimastel kuudel läinud. Küll aga tuli Paljas Pala mulle põhimõtteliselt koju kätte - DisainiÖöl tegutsesid nad pop-up kujul Tallinnas. Mõned küsimused tegijatele ka:

Avasite oma kaupluse mai lõpus 2016. Mis on Paljas Pala? Kuidas äri läinud on? Paljas Pala on toidu- ning elustiilikauplus, mis on oma südameasjaks võtnud aruka tarbimise edendamise. Seisame selle eest, et tarbijal oleks võimalikult lihtne ja mugav elada loodust säästval viisil.

Meie poel on läinud tasapisi tõusvas joones. Septembris on külastatavus veidi tagasihoidlikumaks jäänud, aga see võib tuleneda inimeste üleminekust aktiivsest suvest oma tavapärasesse töörutiini. Oleme võtnud seda suveperioodi kui testi, et vaadata milline klient käib ja mida otsitakse. Saame selle info baasilt olla paindlikud ja klientidele vastu tulla, püüdes säilitada ikkagi oma visioon ja pakkuda inimestele seda, mida Pärnust mujalt veel ei saa. Kindlasti saab sügis olema veidike keerulisem, aga oleme positiivsed ja hoiame poel elu ja värskuse sees, korraldame avalikke üritusi nagu kinoõhtud, liveid ja töötoad.

Konkurentidena võib välja tuua turud ja OTT üritused, kus saab palju lihtsamini pakendivabalt ostelda, kui supermarketites.

Keskmine klient on Pärnust, vanuses 25-50 aastat. Keskmiselt võib ostutšekil olla umbes 4 toodet. Ei oska hetkel täpselt öelda, mis on enim müüdud toode, sest oleme pidevalt tootevalikut laiendanud ja uusi tooteid sisse võtnud. Võib öelda, et kuivained on populaarsed (just pähklid ja kuivatatud puuviljad).

Teie kaubavalikus on ka disaintooteid - kotte, rõivaesemeid. Kas see tähendab seda, et kategoriseerite end kui elustiilikauplust? Jah, kindlasti oleme elustiilikauplus, sest pakendivabadus nõuab inimestelt teatud suhtumist ja elustiili, päris igaüks veel siia ei satu. Pakume peale toidu veel kosmeetikat, rõivaid, pesuvahendeid jms. See kõik aitab inimestel loodussäästlikumalt ja tervislikumalt elada.

Miks ei ole kõik teie tooted täistaimsed? Kas on plaan tulevikus ka oma äriidee suunata veganite poole? Oleme selle peale mõelnud, et minna täiesti taimseks. Eks see kujuneb vastavalt inimeste huvile ja kindlasti loodame, et see huvi suureneb. Kui näeme, et sellel oleks Eestis piisavalt turgu, siis kindlasti mõtleme sellele ja teeme oma kontseptsioonis muudatusi.

Kas Pärnu on õige koht seesuguse kaupluse jaoks? Kas ongi üldse õiget kohta millegi jaoks? Leiame, et oma turgu saab kasvatada ja mida raskem on ülesanne, seda innovaatilisemaid mõtteid ja ideid tekib, kuidas äri edukaks muuta ning oma ideed keskkonnasäästlikusest levitada. Just viimane on meie suurimaks missiooniks, sest mõte puhatamast maailmast on meile suurim inspiratsioon. Linnarahvas on meid suhteliselt hästi vastu võtnud. Võime Pärnuga kui asupaigaga rahule jääda küll, aga arenemisruumi meil on kindlasti.

Kuidas on Tallinna DisainiÖö raames üles pandud pop-up poel läinud? Tallinnas läks väga hästi. Idee ja initsiatiiv ei tulnud meie poolt, korraldajad ise kutsusid. Ei oska täpsemalt kommenteerida, kuidas neil just see idee tekkis ja kuidas meie sinna kontseptsiooni mahtusime. Jäime aga üritusega rahule. Paljud küsisid ka, et kas nüüd jäämegi siia. Kahjuks pidime vastama, et hetkel mitte. Tulid kohalikud inimesed lausa oma anumatega meie poodi. Seda oli väga tore näha! Oma pakendiga tulles on võimalus maksta üksnes toidu eest, pakendita tulles peab pakendi siis poest juurde ostma, olgu see siis purk või riidest või paberist kott. See on parajalt hea sääst nii rahalises kui ka ressursi mõttes.

Mis on Palja Pala tulevikuväljavaateks? Eesti esimene taimetoidupood Lääts oli töös vaid paar kuud, kuni pidi majanduslikel põhjustel veebi üle kolima. Kas on täna märke, et Palja Palaga läheb lähitulevikus samamoodi? Loodame, et nii ei lähe. Ohud on äris alati ja kui võtta liiga suured riskid ja kohustused, siis võib ka põleda. Tulevikuväljavaated on meil hetkel positiivsed, sest hoiame vastavat meelelaadi. Mõtleme ja planeerime laienemisele ja erinevatele lisategevustele, mis tooks rahvast poodi ning ühtlasi kasvataks ühiskonnas tarbijateadlikkust. Aga eks aeg näitab. Anname endast parima, et jääksime püsima. Loodame, et zero waste elustiil saab üha enam tuult tiibadesse ja kogub inimeste seas populaarsust. Keskkonnasäästlikus lahedaks ja massidesse!

Kommentaarid

Postita kommentaar

Populaarsed postitused