ASJADE MÜÜMISE NIPID

Olen arvamusel, et me tarbime riideid, kodutehnikat, toitu, meelelahtusteenuseid jms liiga soodsalt. Eks isegi olen toitnud seda ringi kui ostelnud kiirmoodi, seda natuke aega suus mätsutanud ja seejärel kauba teisele ringile saatnud Uuskasutuskeskusesse või andnud lihtsalt tasuta asjade gruppides ära. Pole siin midagi imestada, kuna kogu "tarbimisring" on tehtud meile hõlpsaks. Osta, kasuta, müü, anna ära või viska minema. Imeväikeste summadega saab selga jopi, kaenlasse rüperaali ja varba otsa firma tossu. Vähesed meist tegelikult kannavad asju ribadeks. Ennem jõuab juba kümnendat korda uue asja isu peale tulla kui üks väike auk või värviplekk ligi tikub. Saan sellest imehästi aru, et inimene tüdineb oma keskkonnast ja selles olevatest tarbeesemetest ära. Muutus mõjub alati värskendavalt ja innustavalt. Kui varem olin ma väga selle poolt, et kõik mõtetud ja ebavajalikud asjad tuleks kindlasti šokiteraapia stiilis ära anda, kinkida, maha müüa või mis iganes moel neist lahti saada, siis enam ma nii ei arva. Üks asi on kindel - ma ei taha toita oma impulsiivsete ostude kui ka lahkete annetamistega tarbimisringi. Selle saavutamiseks rakendan ma ebavajalike asjade eemaldamiseks oma elus müümist ja ma leian, et inimesed peaksid samuti rohkem müüma, vähem andma. Võibolla säärane tegutsemine toob ka jalad taas maa peale. Miks mitte võtta kasutusele moto - kui ostad, pead olema suuteline ka maha müüma?

Olenemata sellest, et tänapäeval on niivõrd palju erinevaid müügiplatvorme, teab igaüks, et äritsemise protsess ei ole kuigi lihtne. Paljud kurdavad, et müüvad oma hilpe Facebookis, komisjonikaupluses ja mõnes äpis, aga ometi võtab kõik see palju aega ning tooted antakse poolmuidu ära. Pole imestada, et igaüks ei viitsigi säärast pikka protsessi ette võtta ning viib oma asjad lihtsalt Uuskasutuskeskuse ukse taha.

Viimastel kuudel olen väga hoolega üritanud müüa kõike seda, mida mul enam järgmisel semestril ning tõenäoliselt ka edaspidiselt tarvis ei ole. Uue omaniku on leidnud omale näiteks kaks lauamängu, üks kaamera, üks raamat, õlipastellid, mõned akrüülvärvid, ühed pinsetid, kera traati, vanad päikeseprillid, paar meetrit kangast, minid kangasteljed, posu lekaale ja palju muud. Sellest kogemusest panen ma kirja mõningad nipid, mida olen müümisel rakendanud. Kui sul ka mõni nipp anda on, olen suur kõrv!

Katseta erinevaid (müügi)kanaleid. Minu kaks lemmikut kohta näiteks rõivaste müümisel on kirbuturud ja facebookigrupid. Ka nende puhul olen ma proovinud erinevaid taktikaid. Olen jalga katsetanud erisugustel kirbuturgudel Tartus ja Tallinnas, väikestel ja suurtel, iganädalastel turgudel kui ka festivalidel. Minumeelest peab kirbukas olema paraja suurusega - mitte liiga väike, mitte liiga suur. Samas aga võib üllatuda ka natuke viltu läinud üritustel. Näiteks osalesin ma paar aastat tagasi Tallinnas A.H. Tammsaare muuseumi hoovi kirbukal. Üritus oli pisi-pisi, külastajaid vähe, ent sellest olenemata sain ma päris palju asju müüdud (riided, raamatud) ja kirsiks tordil kohtusin oma püsikliendiga, kellele ma tänaseni kleite teen.

Facebookis on müük üpriski vaevaldane, seal seisneb õnnestumise võti õiges grupis olemises. Vahel läheb õnneks siin, vahel seal. Kõige paremini aga töötavad väikesed, kuni 300 liikmega grupid, kus ei käi mitte lihtsalt pime müümissiplemine, vaid inimesed on huvitatud teiste müüjate kaubast. Aga noh, nendes gruppides müüakse pigem valitud kaupa, mis on lahe, kuum ja mitte üle jõu käiva hinnaga. Katseta erinevaid gruppe! Võid proovida ka müüa spetsiifilistes gruppides antud alaga seonduvaid asju. Näiteks kunstitudengite grupis passib hästi müüa akrüülvärve või traati. Ära aga päris spämmima ka asu.

Katseta lisaks muid kanaleid, nagu näiteks Basaar, komisjonikauplused (Tallinnas nt A.G.A.N, Tartus Võru Varblane). Basaari äpp võtab vahelt 20% tootehinnast, komisjonikauplused teevad tavaliselt 100% juurdehindluse. Ma aga kindlasti ei soovitaks ühte kohta endale pesa teha, müügivõrk peab olema laiahaardeline.

Katseta erinevaid aegu. Seda teab igaüks, et talveriideid müüakse külmal ajal ja suveriideid kuumal. Ka virtuaalmaailmas on omad kuumad ja külmad ajad - reede õhtud on näiteks need, mil interneris liiklemise sagedus on madalam kui esmaspäeva hommikul või kolmapäeva lõunal. Ära postita oma kõiki asju korraga, vaid kuula maad.



Paranda vead headeks. See on üks suurimaid vigu, mida inimene oma tarbeesemetega teha saab - müüakse katkisi tooteid või hoopistükis jäetakse see samm vahele ning visatakse ära. Kui mul näiteks kingad katki lähevad ja ma otsustan, et ma ei soovi neid enam ise kanda, siis ma kindlasti mitte ei viska neid ära ega anna sellises olekus kellelegi teisele. Ma lasen toote ära parandada või teen seda ise. Kahjuks katkised tooted ei leia eriti uusi omanikke. Näiteks ülaloleva seelikuga juhtus nii, et sellele tuli üks plekk peale. Probleemi lahendamiseks tikkisin sellele kolmesentimeetrise läbimõõduga lilled peale. Mul on sellest äratüdinedes palju lihtsam vabaneda, kuna toode on ilus ja korras. Pealegi saab asju kohandades anda neile lisaväärtuse, mistõttu saab ka hinda selle võrra tõsta.

Kui parandada ei saa, ära peida vigu. Hea tava on ostjat teavitada kõige pisemast plekist jakivoodril või kriimust ipodi ekraanil.

Ole kannatlik. Mul on üks pluus, mis on mul olnud müügil kirbuturul, komisjonikaupluses, Basaaris, facebookis ja kus iganes veel. Pluus on ise eeskujulikult korras, näeb hea välja, hind ei ole kirves. Sellest olenemata seisab teine ikka nukralt mu kapis ja ootab. Ma ei usu aga et ma peaksin a) andma selle kümne sendiga ära või b) viima Uuskasutuskeskusesse. Küll tuleb tema prints valgel hobusel!


Mis sa arvad, mis sellel fotol võiks paremini olla? Minumeelest võiks olla lisaks kuidas antud pluusi kanda (eest ja tagantvaade), toode võiks olla triigitud. Kindlasti peaks olema juures lähivaade materjalist endast. Näiteks siin ei tule välja, et pluusil on vooder all ning pealmine kiht on kergelt läbikumav.

Head fotod. Kas oled tähele pannud, et epoodides näidatakse tootefotodel kuidas toodet kasutada? Pakendist ei ole üldiselt juttugi. Tavakauplus on koht, kus inimene teeb ennatlikke otsuseid pakendi põhjal. Internetist ostes on aga oluline teiste inimeste arvamus ja fotode kõnekus. Seega, kui võimalik, näita kuidas toodet kasutatakse või kuidas seda kantakse. Üks foto võiks olla kindlasti materjalist endast. Väldi toote ametlikke tootefotosid, kuna ostjad soovivad näha toote konditsiooni. Lisaks on ostja usaldus suurem.

Põhjalik kirjeldus. Hoidmaks kokku huviliste aega ja kannatust, pane tootega koos kaasa sisukas kirjaldus. Kaasa võimalikult palju mõõte, iseärasusi. Kirjelda, kuidas toodet hooldada, kui kaua oled seda kasutanud, mis on müügi põhjus. Kui sul on tekkinud toodet kasutades mõni hea nipp - jaga seda! Asjade müümisel on ääretult oluline, et toode leiaks omale hea omaniku. Muidu jääbki põrsas kotis kasutatud asjade turule ringlema.

Õiglane hind. On aeg lõpetada kahekümnesendiste müügiartikklite tootmine. Kui sa müüd liiga odavalt, solgid turgu. On arusaadav, et soovid asjadest lahti saada, aga sentide kogumise asemel vii asjad Uuskasutskeskusesse. Palju on arutatud ka selle üle, et kui toode on saadud poolmuidu või väga odava hinnaga, siis kas peaks toodet müüma selle või odavama hinnaga. Mina olen kahe käega siiski selle poolt, et tootel peab olema õiglane hind. See, millega toode algselt osteti ei ole oluline.

Kommentaarid

  1. Kõigega nõus. Lisaks veel selline elementaarne asi nagu tootele hinna lisamine. Just kirbuturgudel olen kohanud seda, et stange on ilusaid asju täis, aga hinnasilte pole. Ütlen ausalt, kindlasti ei viitsi ma iga asja hinda hakata küsima, pigem jalutan siis edasi.
    Sama lugu Facebookis müümisega. Kui asjadel hinda pole, ma lähemalt uurima ei hakka.

    VastaKustuta
  2. Väga õigeaegne postitus! Lähen nädalavahetusel esimest korda laada kirbuturule müüma. Olen punktidega vägagi nõus ja moto meeldib ka!

    VastaKustuta
  3. Kas nullkululised üldises raiskamisvastases võitluses kuidagi ajaraiskamise vastu ei võitle? Saaks midagi mõistlikumat ära teha maailma heaks, selle asemel et mööda müügigruppe oma pluusikest maha ärida üritada? Pigem ehk tasuks ikkagi vältida ebavajaliku soetamist juba eos ja asjad lõpuni kanda. Kui väga ära tüütab, vahetada sõprade või sugulastega nt vms.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Eks muidugi hõlmab keskkonnasõbralik elustiil ka minimalistlikke väärtushinnanguid. Ma ei tea kust Sa lugesid välja, et ma/nullkululised/keskkonnasõbrad pidevalt müügigruppe mööda oma tavaari äritsevad. Pealegi, mis ühe, kahe või isegi seitsme asja mahamüümises või kasvõi müüki panemises nii halvasti on?

      Kui rääkida ajavõidust, siis pigem leian ma tootele kasutaja, kes seda tõepoolest kasutab, mitte ei sokuta tuttava kaela, kes suure tõenäosusega selle a) ära viskab või b) järgmisele tuttavale sokutab.

      Kustuta
    2. Eks muidugi hõlmab keskkonnasõbralik elustiil ka minimalistlikke väärtushinnanguid. Ma ei tea kust Sa lugesid välja, et ma/nullkululised/keskkonnasõbrad pidevalt müügigruppe mööda oma tavaari äritsevad. Pealegi, mis ühe, kahe või isegi seitsme asja mahamüümises või kasvõi müüki panemises nii halvasti on?

      Kui rääkida ajavõidust, siis pigem leian ma tootele kasutaja, kes seda tõepoolest kasutab, mitte ei sokuta tuttava kaela, kes suure tõenäosusega selle a) ära viskab või b) järgmisele tuttavale sokutab.

      Kustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused