PAKEND PEAB OLEMA



Tahtsin ühel päeval osta tänaval üles seatud koogiletist puding tarti. Annan müügimehele raha ja ütlen, et pole kotti ega karpi vaja, saan seda käe peal kanda. Pealegi on näha, et küpsetis on juba küpsetuspaberi sees, mistõttu ei saa minu sõrmed mustaks ja kooki on ka hea transportida. 

Onuke on aga silmad punnis totaalses hämmingus. Kotti polegi vaja? Ei, ei nii ei saa. Ma ütlen talle, et saab küll, ma söön teise ju kohe ära. Tema aga ikka vaidleb, et midagi peab olema, kas kott või karp või kasvõi paber. 

Ma olen nii üllatunud selle kõige peale ega oskagi kuidagi käituda. Kas pöörata ots ümber? Kas seletada pikemalt? Ah, las olla? Selle aja peale jõuab ta haarata paberilehe, asetada minu ostu sellele ning mulle nina ette ulatada. Ma vaatan seda paberit, seda totakat paberilärakat, ja ei jõua ise ära imestada, miks kuradi pärast see veel vajalik on. Miks ma saan oma koogiga kaasa ühe A3 suuruses paberi?! Mida ma teen sellega? Kui ma teise nüüd seal samas tänaval alla kugistan, pean ikka paberikese ära võtma, et toidule üldse ligi pääseda. Sellel lehel puudub igasugune funktsioon. Ma ei näe ühtegi põhjust, kuidas saab see olla praktiline, veel vähem mõistlik.

Suur küsimärk. 

Kommentaarid

  1. Lihtne, järgmine kord kui samasse olukorda satud, siis võta kook, pane paber tagasi leti peale, naerata ja täna :)

    VastaKustuta
  2. Mina olen sellises olukorras kilekoti/paberi lihtsalt letile tagasi pannud ja sõnagi lausumata oma tootega minema jalutanud. Sest sellises olukorras arvan küll, et klient on kuningas. Kui ma ei taha seda täiesti kasutut asja sinna ümber, siis nii ongi.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma olen nii nõus sinuga, et klient on kuningas ja selles olukorras saab tema muuta teenindaja mõttemaailma (kasvõi natuke). Ma täiega kõnniks ümber ja viskaks selle lehe talle letile, aga ma ei tea.. ma olen viimasel ajal nii pehmekeseks muutnud. Kuidagi nagu ebaviisakas näib mulle astuda kuninga positsioonile, aga samas on ebaviisakas ka mitte võtta kuulda kliendi soovi.

      Kustuta
    2. Klient ongi kuningas, aga see ei tähenda ju siis seda, et siis peab üleolevalt ja ebaviisakalt käituma. Ega ju müüja midagi paha ei soovinud, kuigi see ei pruukinud sinu maailmavaatega kokku minna. Sellistes olukordades tasub ikka viisakaks jääda ja käituda nii et kumbki osapool haavatuna ennast ei tunneks (ma ei ütlegi, et sa ebaviisakalt käitusid, vaid lihtsalt mainin siin seda). Ehk siis võtta see pakutud paber vastu ja siis viisakalt ja sõbralikult see tagasi letile panna, naeratades tänada ning öelda et sa tõesti ei soovi seda. Siis soovida ilusat päeva ja lahkuda. Võid ka lühidalt ja lahkelt öelda miks sa seda paberit ei taha (kasvõi lihtsalt I'm saving the world or I'm worried about our planet jne).
      Nähvates või üleolevalt käitudes ei jääks ju ka sulle endale pärast head tunnet ja kook maitseks ka palju mõrudamalt :)

      Aga kui sa veel ei ole, siis soovitan sul kindlasti ka Londonis Whole Foods Market-it külastada. See on midagi täpselt sulle :)
      Siit lingilt leiad kus need poed Londonis asuvad
      https://www.wholefoodsmarket.co.uk

      Kustuta
  3. Mina läksin baltijaamast ükskord Gruusia saia ostma (9mis on imemaitsev!). Läksin kohe ettevalmistunult karbiga mille ma ka müüa nina alla panin ja rõhutasin, et sooviksin ühe saia siia karpi endale. Ta sai sellest täiesti hästi aru, aga sellest olenemata suutis ta imekiiresti panna saia pabertaskusse, siis omakorda paberkotti ja siis veel kilekotti. Tema pakkimise kiirust ja osavust tuleb küll kiita, aga selleks ajaks kuni ta kilekotini jõudis, olin ma juba nii ähmi täis, et palusin:,, Palun ma lihtsalt üldse poleks soovinud pakendit!'' Kilekott jäi siiski temale, aga ma nägin kuidas ta lõpuks sai aru kui kurb ma nende pakendite pärast olin, et ta reaalselt vabandas mu ees. Ma polnud kuri ega midagi, aga mõistsin et müüate jaoks tähendab pakendamine veel mingisugust viisakust kliendi ees( mulle tundub). Kunagi kui enda lõputöö jaoks pakendivaba elustiili kohta uurimust tegin, siis enne toote ostmist, seletasin lühidalt, et teen uurimust pakendivaba elustiili kohta ja ma palun ärge pakendage. Ja sellepärast ei tekkinud pakendamisega mingit probleemi, pigem just uudishimu. Seega mis ma sellelt mehelt õppisin ongi see, et tasub seletada lühidalt mis poindiga sa oma pakendiga oled tulnud, sest üldjuhul nad soovivad abivalmid olla. :)

    VastaKustuta
  4. Ise klienditeenindajana rahvusvahelisi kliente jälgides võib küll öelda et suur osa klientidest eelistavad pakendeid (siis on ju "uus/värske/kaitstud"). On olnud olukordi kus toode on olnud plastpakendis ja klient ostab mitu tükki, siis tahab sinna kilekotti ümber ja vahel isegi topelt, et plastikpakendi nurgad kilekotti katki ei teeks. Ükskord paluti see sama pakendatud asi veel omakorda ajalehe sisse pakkida ja siis kotti. Aga samas iga aastaga olen märganud ka palju rohkem teadlikumaid kliente kes tulevadki oma riidekotiga kui midagi ostavad.

    VastaKustuta
  5. Inglismaal on muideks kilekottide kasutamine langenud 83% sellest ajast alates kui 2015 aastal ühekordsed kilekotid maksulisteks tehti (5p) :-)

    VastaKustuta
  6. Oi jeerum-jeerum, kui palju on maailmas ära teha inimeste mõttemallide muutmiseks "pakenditeaduse" valdkonnas. See tööpõld tundub üüratu. Selliseid nullkulu-laadseid elustiiliblogijaid ja arvamusliidreid võiks olla kordade, sadades kordades rohkem, et üldise "lahjaks kiskuva supi" sees natukenegi rohkem "soola" tunda oleks.
    Kui mul oleks materjaliteadusest teadmisi rohkem ja vanust vähem, siis pühendaksin kogu ülejäänud elu plastikuuputusega võitlemisele täielikult biolaguneva alternatiivse materjali arendamisele kaasa aidates.

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused